Copywriter jako vhodná investice

3 důvody, proč se vyplatí investovat do copywritera?

Založili jste si firemní web nebo například e-shop s cílem nabídnout zákazníkům skvělé služby a produkty? Kromě prodeje a prezentace v online světě byste měli myslet ještě na jednu důležitou funkci, kterou web i e-shop plní – slouží i jako vaše vizitka. Proto byste do jeho obsahu a textů měli zaručeně investovat. Věřte, že se vám to vyplatí na plné čáře a my vám nyní prozradíme 3 důvody, proč je investice do copywritera správná volba.

Proč se copywriter a dobrý obsah na webu vyplatí?

Možná jste založili web nebo e-shop, na kterém prezentujete své služby, výrobky a jiné produkty a s jeho vzhledem jste si dali opravdu záležet. Pracujete na pěkné grafice nebo příjemném uživatelském prostředí, jenže prodejní úspěch se vám neustále vyhýbá. Kde jen může být zakopaný pes?

Podívejte se na své texty: Popisky sortimentu, nejčastější dotazy, představení firmy, články, reference. Není možné, že je chyba právě v nich?

Nezajímavé texty nebo jazykové přešlapy mohou být velkou prodejní chybou. Webový obsah by měl zaujmout zákazníka natolik, aby neodešel ke konkurenci, dozvěděl se vše, co potřebuje znát a ještě by jej měl motivovat k akci, ve většině případů k nákupu.

Takový obsah není jednoduché vytvořit, ale zároveň se, především v posledních letech, ukazuje jako velmi důležitý aspekt v prodeji. Někteří odborníci z oboru dokonce tvrdí, že krásný a funkční web s nekvalitními texty a obsahem představuje horší variantu, než web s originálním, vtipným a zajímavým obsahem, který pokulhává v grafické podobě.

Obsah jednoduše prodává a to i na sociálních sítích, v reklamě v televizi nebo rádiu. Představujeme vám tři důvody, proč je vhodná investice do profesionálních služeb copywritera.

1. důvod: Klíčová slova nedělají nutně dobrý obsah

Každý podnikatel již pravděpodobně slyšel věty jako: „Zaměřte se na SEO.“, „Důležitá jsou klíčová slova v textech.“

To je samozřejmě do určité míry velmi užitečná a pravdivá rada. Dobrý byznys opravdu výrazně podpoří klíčová slova (keywords), která zákazník najde ve vašich textech a předtím je zadal do vyhledávače. Problém spočívá v tom, že tyto slova je nutné dobře zakomponovat do textu tak, aby působil stále přirozeně.

Práce copywritera vyžaduje přípravu a analýzu různých témat.

Cílem není napsat jednu normostranu textu a nacpat do ní deset klíčových slov a jejich obměn. To z vašich textů, článků a popisků skvělý obsah webu neudělá.

Profesionální copywriteři vytvoří obsah, který se dobře čte, přináší vašim potencionálním zákazníkům hodnotu, informace a zároveň vyhovuje potřebám vyhledávačů a podporují SEO.

2. důvod: Důvěra zákazníka

Český jazyk patří mezi nejtěžší a nejkomplikovanější jazyky světa. Tolik pravidel a výjimek byste jen těžko někde pohledali. A navíc si na jeho správnost potrpíme a každou chybu rádi sarkasticky okomentujeme.

Proto se nevyplatí podceňovat své zákazníky a jejich úroveň jazyka. Jazykové i stylistické chyby v textu je mohou odradit a zamíří k vaší konkurenci.

Webové stránky, které nelitují investice do profesionálních textařů, těží z jejich umění vytvořit poutavý a bezchybný obsah i dlouhá léta. Působí totiž velmi důvěryhodně, příjemně a srozumitelně. Díky tomu s vámi zákazník naváže vztah a nebojí se vrátit.

3. důvod: Budování dobrého jména značky a návštěvnost

Kvalitní obsah a správná forma textů výrazně podporují budování dobrého jména značky. Pokud začínáte od nuly a svůj byznys teprve rozjíždíte, máte skvělou příležitost nastavit si hned od začátku konzistentní formu komunikace, která mluví za vaši značku přesně v tom světle, v jakém chcete. To platí i u textů na sociálních sítích, mailingu nebo blogu.

Dobré a hodnotné texty mohou také zvyšovat návštěvnost webu nebo e-shopu. Princip je jednoduchý, uveďme si příklad pro představu. Prohlédli jste si dva weby se stejným zbožím. Na jednom z nich jste se dozvěděli maximálně složení produktů a postup nákupu, na druhém jste se zjistili přesně ty informace, pro které jste si tam přišli a ještě něco navíc. Který z nich doporučíte přátelům a rodině?

Takové texty však nenapíšete po večerech, až si na to uděláte čas a děti usnou. Nejlepší texty píšou copywriteři s vypsanou rukou, hlavou plnou nápadů a taky špetkou talentu nebo básnického střeva.

Tip: Přečtěte si také, proč je blog nejlepší nástroj obsahového marketingu.

Jaký je váš obsah na webu nebo e-shopu?

Slovo závěrem: Jaký je váš cíl?

Už tedy víte, proč je důležitý kvalitní obsah a jakou prodejní hodnotu může mít. Profesionál, v podobě copywritera, vám s tímto těžkým úkolem výrazně pomůže. Ještě než si nějakého najmete, zamyslete se nad vašimi cíli.

Chcete vybudovat lovebrand, velkou síť poboček, úspěšný byznys nebo se zaměřujete na lokální prodej a potřebujete o sobě dát vědět pouze ve svém okolí. Cíle každého podnikatele jsou rozdílné. Vždy byste je však měli znát a sdělit je vašemu copywriterovi, který podle nich může uzpůsobit komunikaci v textech.

Už vidíte ty obrovské benefity v obsahovém marketingu? Jsme přesvědčeni, že bez něj se jedná pouze o poloviční úspěch. Potenciál vaší značky nebo webu může být ještě větší, než si umíte představit. Tak směle do toho.

Komentovat

E-mailová adresa nebude zveřejněna. Povinná pole jsou označena *

Související články