V Česku je taková podivná zvyklost, že se neodkazuje na ostatní weby. Média bojují s pocitem, že by to byla skrytá reklama. Malé weby zase s pocitem, že si tím odvádějí návštěvnost. Obojí je nesmysl. Linkbuilding je velice rozvinutou online oblastí. Odkazovat se vyplatí především na autoritativní weby či obchodní partnery. Nebojte se také si říci o odkaz!

Proč dávat zpětné odkazy do článků?
Nedávno jsem napsal článek pro jeden větší český web. Součástí článku byly informace o mě jako autorovi s odkazem na můj web. Co myslíte, byly tyto informace a odkaz ve finálním článku?
České weby nerady odkazují na jiné weby. Nevím přesně, kde tato kulturní zvyklost vznikla, ale je to tak.
Kamarád z médií mi to vysvětloval tak, že mají v redakci přísná pravidla, aby v článku nebyla skrytá reklama. Máme údajně pitomý zákon o reklamě a novináři jsou svázaní pravidly.
Zákon je sice pitomý, ale odkaz v článku podle mě není skrytá reklama. Je to součást informace, která je pro čtenáře klíčová. Je to součást zprávy.
Mělo by smysl psát o tom, že telefony „jedné velké firmy“ jsou hitem letošního jara? Nikoliv. Je potřeba zmínit název firmy a je to normální. Je to zpráva, která má informační charakter. Stejně tak je součástí této informace odkaz na web této firmy.
V českých médiích ne.
Telefony „jedné velké firmy“ si musí čtenář najít na internetu sám. Výsledek? Čtenář zavře web, kde píšou o telefonech, otevře vyhledávač a dá vyhledávat „jednu velkou firmu“. Rázem se mu objeví spousta výsledků vyhledávání a čtenář si už nečte původní web, ale brouzdá po vyhledávači a jiných webech.
Stejně tak je tomu u menších webů.
Čtenář si moc dobře pamatuje, kde na danou informaci přišel. Pokud do článku napíšete odkaz, čtenář si bude pamatovat, že se na web dostal z Vašeho webu. Váš web bude mít zafixovaný jako zdroj informací a bude se na něj vracet.
Naproti tomu, když odkaz do článku nedáte, čtenář si bude jako zdroj informací pamatovat vyhledávač. Nehledě na to, že mu znepříjemníte život a protože čtenář Vás živí, měli byste myslet na to, jak mu život zpříjemnit.
Pokud máte web nebo pracujete v médiích, nebojte se prosím odkazovat na cizí weby. Je to dobré jak pro Vás, tak pro návštěvníky, tak pro cílový web. Především je to dobré pro Vaše čtenáře. Jestli si myslíte, že nemá smysl myslet na čtenářovo dobro, měli byste to zabalit.
Odkaz jako základ linkbuildingu
Hypertextové odkazy dnes v komunitě SEO slouží především k budování autority domény a v konečném důsledku „zjednodušeně řečeno“ k posílení webu, na který odkaz neboli link míří.
Pokud chcete mít úspěšný web, tak musíte zpětné odkazy sbírat. Možností je obrovské množství. Nejlepší varianta je, když tvoříte tak kvalitní obsah, že na Váš web odkazují ostatní weby a to i velmi autoritativní. To pak máte napůl vyhráno.
Oblíbenou možností firem s nižší atraktivitou je obesílání partnerů a umisťování jejich log s odkazem. Tato technika je naprosto v pořádku, velice levná a dává velký smysl!
Obchod s odkazy
Majitelům či provozovatelům větších webů se to stává velmi často. Přichází jim správy, že by web XY měl zájem o odkaz či o článek s odkazem na jejich webu. Někdy nabízejí peníze, což je nejčastěji v rozmezí 500-5000 Kč, avšak často chtějí odkazy směnit neboli navázat barterovou spolupráci.
S odkazy a PR články je také obchodováno na specializovaných webech jako je Webtrh.
Linkbuilding přerostl do samostatného oboru a mnoho lidí má dnes v kolonce pozice „Linkbuilder“.
Komentovat