Optimalizace pro vyhledávače a internetový marketing malých webových stránek

Optimalizace pro vyhledávače a internetový marketing malých webových stránek

Dostal jsem dotaz od majitelky webových stránek malého penzionu. Z dotazu se vyvinula delší komunikace, v podstatě audit stránky z hlediska optimalizace pro vyhledávače a internetového marketingu. Z komunikace jsem vytvořil tento článek, protože může pomoci i jiným drobným majitelům webových stránek.

Fakta, která v článku jsou, vychází z dřívějších článků Co je při optimalizaci pro vyhledávače nejdůležitější?Jak optimalizovat prodejní webovou stránku? Pokud jste tyto články četli, bude pro vás tento text opakováním.

Než začnete shánět odkazy v internetu, vypiplejte svou webovou stránku

U většiny stránek, které byly tvořené bez znalosti optimalizace pro vyhledávače a internetového marketingu, je potřeba začít s předěláním textů a jednotlivých prvků na samotných webových stránkách.

Mít v menu např. slovo „ceník“ je z hlediska vyhledávačů naprosto k ničemu. Všechny menu, nadpisy a texty musí obsahovat klíčová slova. Předěláním textů často v první fázi dosáhnete o mnoho více, než např. registrací do katalogů.

Častou jsou špatně nejdůležitější základní věci, jako titulky stránek. Titulky stránek nesmí být stejné, každá stránka musí mít vlastní a co je v titulku musí odpovídat obsahu stránky. Než začnete se změnou titulků, proveďte si analýzu klíčových slov, tj. zjistěte si, na jaká slova budete stránky optimalizovat, tj. na jaká slova se chcete objevovat na Googlu a Seznamu.

Jak postupovat, co dělat dříve a co později?

Úprava samotných webových stránek

  1. Odstranění zakázaných prvků – pokud máte na webu skrytý text nebo jinou zakázanou techniku, okamžitě je odstraňte, než vás budou vyhledávače penalizovat.
  2. Klíčová slova – analýza klíčových slov. Vyhledejte vhodná klíčová slova a vyhodnoťte, která z nich mají nejlepší poměr hledání ku konkurenci na internetu. Taková je třeba použít.
  3. Titulky a obsah stránek. Předělání titulků webu, menu, nadpisů a textů.

Pozor – pokud změníte na svých stránkách www adresy, měli byste také vytvořit přesměrování ze starých adres na nové pomocí .htaccess souboru. V horším případě udělat za pomoci nějakého pluginu ve WordPressu, pokud používáte.

Je potřeba při změně adres vytvořit přesměrování ze staré adresy na novou, jinak vyhledávače berou novou adresu jako zcela jinou novou stránku a to je velká škoda, protože historie stránky je u vyhledávačů jeden z významných parametrů. Je také možné, že na webovou stránku je někde v internetu odkaz a při změně adresy bez přesměrování tento odkaz ztratíte, protože pak bude odkazovat na neexistující stránku.

Vytvoření odkazů na Vaši stránku ve světě internetu

  1. Registrace do katalogů. Nemá valný efekt, pokud je provedena hromadně a neodborně. Lépe málo katalogů a kvalitních, ale registraci provádět ručně a s různými texty, než hodně katalogů nekvalitních registrovat robotem.
  2. Komentáře s odkazem na Vaši stránku vložené na tématické weby. Nemluvíme o bezhlavém spamování diskuzí, to je nekorektní. Účastněte se diskuzí ve vašem oboru, raďte lidem a do toho vkládejte odkazy na vaši stránku.
  3. Nechte napsat články na různých blozích v internetu s odkazem na různé části vašich stránek. My nabízíme například tyto weby s možností PR článku.
  4. Tato technika je ve své podstatě velmi prostá, ale na druhé straně velmi složitá. Tvořte takový obsah na webu, který má potenciál být organicky sdílen. Jednoduše pokud tento obsah někdo navštíví, tak se s ním bude chtít podělit. Může ho dát na sociální sítě a v lepším případě se o něm zmíní také na svém blogu nebo ho použije jako zdroj a odkáže.

Internetový marketing

Z hlediska internetového marketingu nezapomeňte na své webové stránky dát vše potřebné. Například viditelné fotky svého penzionu nebo produktů. Dále výzvu k akci, např. nápis „VOLEJTE XXX.“

Potřebujete výrazně lákat lidi ke kontaktu a musí být na první pohled jasné o co jde a fotkami/texty vyjádřeno, jak je to pěkné.

Vše si detailně otestujte a vyzkoušejte. Zkuste váš projekt představit někomu, kdo by mohl být cílovka. Chtějte po něm, aby před Vašimi zraky projížděl web a komentoval. Z toho nejlépe poznáte, jestli je vše jasné a jednoznačné.

Je důležitý vzhled, čili design webových stránek?

Vyhledávači je jedno, jak Vaše stránky vypadají. Je potřeba jen dodržet správnou stavbu stránek z hlediska vyhledávačů. Tj. na každé stránce unikátní titulek, jeden nadpis H1 a pak strukturovaný text s multimediálním obsahem dostatečně dlouhý a dostatek podstránek. Jednostránkové weby mohou vypadat dobře, ovšem z hlediska SEO je to peklo, které Vám neposlouží dobře.

Web musí být dostatečně rozsáhlý, jinak je hodnocen jako něco nevýznamného. Na webu by měl sem tam přibýt obsah, tj. třeba novinky. Obsah by měl přibývat, nestačí měnit. Vyhledávači je také jedno, jestli je stránka perfektně správně naprogramovaná.

Dokonce mám zkušenost, že ani zákazníci design stránek moc nehodnotí a je jim to jedno. Lidi zajímá, jestli je stránka přehledná a najdou na ní snadno všechny informace. Z hlediska marketingu je třeba aby obsahovala vše co by měla, to je daleko důležitější než design.

Mám víc webů, které mají skvělé úspěchy s obyčejným designem.

O designu to není, ačkoliv všichni jsou rádi, když je web pěkný – nejradši je majitel a tvůrce webu, zákazníky to zajímá až jako druhé.

Já taky mám rád pěkné weby, ale pokud už web máte, spíš doporučuji investoval do vyhledávačů a internetového marketingu, ať z něj jsou zákazníci a pokud budou, můžete web pak vytvořit nový, protože se zaplatí.

Samozřejmě zde hovořím o menších webech. U větších projektů se design volí s ohledem na tvář značky a celkový marketing společnosti.

Komentovat

E-mailová adresa nebude zveřejněna. Povinná pole jsou označena *

Související články