Je známou věcí, že SEO není jen checklist o dvaceti bodech. Když jste vše odfajfkovali, tak máte splněno a budete nejlepší z nejlepších. V ČR se soustředíme na dva algoritmy od Googlu a Seznamu. Každý je jiný. A co vy? Vy se musíte zalíbit oběma, i když mají oba jiný vkus. A hlavně se musíte líbit uživatelům. To je stále důležitější. Více si o SEO přečtete zde.
5 základních SEO praktik
Bylo by dobré asi začít tím OBSAHEM… Mluví se o tom již tak často, že to mnoha lidem bzučí v uších. Content, obsahový marketing je jednoduše v době fulltextových vyhledávačů nezbytný. Pokud patříš ještě k hrstce designerů, kteří hlásají, že text rozbíjí grafickou stránku věci, tak máš možná pravdu. Jenže většina webů potřebuje především návštěvnost a néé skvost zakopaný v lese pod drnem.
Poznej svá KLÍČOVÁ SLOVA. Důležité je poznat potencionální a užitečná klíčová slova. Instinkt není špatná věc, obzvláště pokud máš praxi v oboru. Poctivá analýza však dokonale vyhledá potenciál, kterým se můžeš vrhnout. Tři TOP slova z oboru jsou velice konkurenční, ale co další stovky příbuzných. Pojď do nich. Pomocníkem může být třeba komplexní SEO nástroj Ahrefs.
TITULEK prodává, to je známá věc. Dát si záležet na titulku je velice důležité, zde se střelba z první nevyplácí. Důležité je držet předepsanou délku cca 50-60 znaků a pro sociální sítě klidně zvolit jiný, který zákazníka „povolá do akce“. Občas také koukněte na CTR článků. Pokochejte se nad titulky, které jste vyladili do dokonalosti a opravte ty propadající.
Vytvářej si vlastní matrix pomocí INTERNÍCH ODKAZŮ. Výborná technika prolinkování nesmí chybět. Zde je dobré střílet z blogu na opravdu důležité a koncové stránky. Ne strojově, ale tak nějak aby to dávalo smysl. Poučky tvrdí, že odkazující slovo by mělo být v nadpisu odkazované stránky. Minimum je, aby se o tom na koncové stránce alespoň hovořilo. Odkazy typu ZDE nejsou úplně to pravé ořechové. Ještě se často mluví o tom, kolik interních odkazů do článku. Doporučení zní 1-3 odkazu na článek přes 350 slov. V tomto rigidní dodržování zásad asi není třeba. Máte dlouhý prostě potřebujete? Nelamte si s tím hlavu a dejte je tam.
„Podle délky a podle chutě každého soudruha.“
SDÍLENÍ buduje SEO! O čem se mluví, tak to žije. Úspěch na sociálních sítích buduje důvěryhodnost a ta web střílí k oblakům. Nebo alespoň do TOP 60ky. U každého článku je tak povinný standard kupa krásných a líbivých tlačítek. Jen si mě zmáčkni.
+ ještě 3 SEO rady
Obsah už je vyřešen. REVIZE starších příspěvků s dobrými výsledky je kvalitní strategií k udržení čerstvosti a maximálnímu využití potenciálu starého příspěvku.
OBRÁZKY mají text. Alt text je základ, ale doporučení zní: vyplň maximum. WordPress nabízí název, alt obrázku, titulek a popis. První dva jsou stručnější a s klíčovými slovy. Ve druhých dvou můžete trochu více využít své básnické střevo.
POŽITEK je užitek. Někdo by řekl, že už to není žádný SEO. Ale, Ale. Dobrý uživatelský požitek nutí uživatele zůstat déle na webu a to se počítá! K tomuto můžeme přiřadit i rychlost načítání, která je velice důležitým faktorem v hodnocení stránek.
Ještě jeden, ještě jeden
Cpětě klíčová slova do nadpisů s rozumem. Nemusí být klíčové slovo v 5 z 6 nadpisů na stránce, ale 1-2 by tam být mělo. Nadpisy typu „ještě jeden“ nejsou ani vtipné ani SEO friendly, takže si je nechte spíše pro osobní blog nebo bloček.
Kvalitní obsah nebyl pro úspěch webu nikdy tak důležitý jako dnes.
Kvalitní obsah je jako houba, která nasává návštěvníky s potenciálem se vrátit, zapamatovat si a možná i koupit. Přinášejte přidanou hodnotu uživatelům, vyplatí se to. A pokud vám něco není jasné nebo chcete svůj růst v organickém vyhledávání akcelerovat, tak zkuste naše SEO konzultace.
Komentovat