Máte eBook a neprodává se? Změňte jeho název

Máte eBook a neprodává se? Změňte jeho název

Kamarád má dva weby, kde prodává své eBooky. Je to v Česku a živí ho jen tato činnost. Takže ano, jde to. Na jednom webu se prodávaly jeho eBooky skvěle, na druhém skoro vůbec. Pak přišel na jednoduchou věc, jak to změnit.

Bohužel Vám nemůžu odhalit, jaké přesně weby a eBooky má kamarád, protože by se jistě našel někdo, kdo ho ihned zkopíruje. Tak už to na internetu chodí: jakmile zveřejníte nějaký úspěch, hned se ho snaží někdo zkopírovat za rouškou anonymity.

To jediné, co kamarád změnil, je NÁZEV EBOOKU.

Jak je to možné?

Lidi kupující eBook se rozhodují k nákupu jedině na základě informací, které mají k dispozici. Nemůžou si eBook stáhnout, dokud ho nezaplatí. Takže se vlastně rozhodují jen podle toho, jaký má eBook název a jaké o něm napíšete další informace. A název je velmi důležitý, respektive nejdůležitější.

Co byste určitě měli uvést na stránce nabízející eBook:

  • Název eBooku,
  • informace, co eBook obsahuje,
  • reference od lidí, kteří si již eBook přečetli (nejlépe reference i s fotkami těchto lidí),
  • ukázku z eBooku zdarma ke stažení (pár stránek z Vaší eKnihy).

Samozřejmě nemůžete vzít eBook o pěstování rajčat a přejmenovat ho na „5 tipů, jak zlepšit svůj partnerský život.“ Název eBooku musí stále odpovídat jeho obsahu. Nicméně i v těchto mantinelech můžete dosáhnout velkých změn v prodeji.

Konkrétně jde u názvu hodně o to, aby zapadal do konceptu celého webu. Pokud máte například dva weby – jeden o vaření guláše a druhý o masu a máte eKnihu o tom, jak vybrat kvalitní maso. Na webu o masu můžete název nechat „Jak rozpoznat kvalitní maso v obchodě“, ale na webu o guláši dosáhnete daleko vyššího prodeje, když eBook trochu upravíte „do gulášova“ a přejmenujete jej na „Jak vybrat kvalitní maso na guláš.“ Vidíte? Název stále odpovídá obsahu, ale řeší otázku, kterou má v hlavě návštěvník konkrétního webu.

Jak vidíte na příkladu kamaráda, pouhá změna názvu může změnit neprodejný eBook v něco, co Vás může živit.

Máte web a potřebujete zvýšit návštěvnost? Přečtěte si 7 způsobů, které Vám zvýší návštěvnost webu víc, než obrázek nahého Karla Gotta

Související články

Komentářů

  1. Éra přihlášení

    Někdy také bývá problém v příliš nízké ceně ebooku. Zákazníci jej pak považují za nekvalitní a zdražení může paradoxně zvednout prodeje.

    1. Pavel Bíbr

      Asi narážíte na pokus Pata Flynna, kdy zdražil svůj e-book a ten se pak prodával ještě víc. Osobně tuto zkušenost nemám. Mám zkušenost, že je určitá cena, která se vyplatí nejvíce. Je lepší prodat 10 eBooků za 1000 korun, než 20 za 300 korun. U každého produktu je optimální cena jiná a je potřeba zkoušet a přijít na tu správnou. Liší se to dokonce web od webu, takže stejný produkt může na jiném webu fungovat jinak. Takže zkoušet a zkoušet, to je jediná cesta.

Komentovat

E-mailová adresa nebude zveřejněna. Povinná pole jsou označena *