Analýza klíčových slov

Často nazýváno zkratkami AKS nebo AKW

K čemu je analýza klíčových slov?

Chcete si otevřít eshop v určitém segmentu? Máte internetový obchod, kam nechodí lidé? Potřebujete vědět, co je ve vašem oboru populární, jaká je zde konkurence a jak je obor vůbec konkurenční. Vytváříte nový obsah pro váš web? Analýza klíčových slov vám pomůže ve všech těchto situacích. Můžete zacílit vyhledávaná klíčová slova z vašeho oboru pro efektivní optimalizaci webu. Objevíte příležitosti a lépe pochopíte uživatele i danou část trhu.

analýza klíčových slov
SEO optimalizace pro vyhledávače

Kde analýza klíčových slov pomůže?

Kvalitně zpracovaná analýza klíčových slov je ve většině segmentů základním a zásadním dokumentem nejen pro následnou práci na SEO, ale i pro další online marketingové aktivity jako je marketing na sociálních sítích, obsahový marketing, linkbuilding, placená reklama – Pay Per Click (PPC) atd. Především vám ale na samotném začátku AKS poslouží k vytvoření architektury a struktury webu.

Ať už tvoříte nový web pro vaši firmu nebo se pouštíte do SEO už existujícího webu, bez analýzy klíčových slov se neobejdete. Získáte z ní důležité informace o tom, jaké dotazy z vašeho oboru lidé při vyhledávání používají a jak často tyto fráze vyhledávají. Z toho vyplynou i vhodné příležitosti pro zahrnutí těchto klíčových slov do obsahu webu, pro vytvoření vhodné architektury webu a pro tvorbu zpětných odkazů.

Jak funguje Google?

Algoritmus největšího vyhledávače v ČR, Googlu, se k obsahu webů a k celkové struktuře webu zásadně změnil. Vyhledávací algoritmy jsou čím dál inteligentnější a dokážou lépe simulovat chování a očekávání reálných návštěvníků webu. Jednoduché techniky optimalizace, kdy stačilo použít několikrát klíčové slovo, jsou dávno pryč. Google sleduje interakci uživatele na webu a snaží se vybrat ty nejlepší výsledky pro dané vyhledávací dotazy. Proto už SEO ani tvorba obsahu zdaleka není o používání přesných tvarů klíčových slov, naopak vyhledávače více oceňují pestrost textu, používání různých tvarů klíčového slova (skloňování, časování), používání synonym a vysokou informační hodnotu obsahu. Musíte se soustředit psát webový obsah především pro lidi, vyhledávače tento záměr ocení lepšími pozicemi ve výsledcích vyhledávání. Sledujte takzvaný vyhledávací záměr neboli search intent, kdy se snažíte naservírovat na daný hledaný výraz co nejvhodnější stránku s odpovědí. Analýza klíčových slov je pro vás mapou a návodem, jak web strukturovat, tvořit kategorie, články na blog, anchor texty a další vstupní stránky. AKS vám pomůže váš business přenést do pochopitelné formy pro vyhledávače a především pro lidi, kteří se na nich pohybují.